Tilaus- ja sopimusehdot

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Bee Cleverin verkkokauppaa osoitteessa www.beeclever.fi. Tilatessaan tuotteita Bee Cleverin verkkokaupasta käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin.

Bee Clevern yhteystiedot ovat seuraavat:
Bee Clever (Y-tunnus: 3017680-8)
Puh. 0440 13 13 20
Sähköposti: info@beeclever.fi

Asiointi verkkokaupassa

Tehtyäsi tilauksen ja hyväksyttyäsi tilaus- ja toimitusehdot, saat sitovan tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.

Maksutavat

Maksaminen tapahtuu Klarna Checkout –maksupalvelua käyttäen tilauksen vahvistussivulla. Valittavissa olevat maksutavat ovat:

  • Luottokortit (Visa, MasterCard, American Express)
  • Verkkopankit (Danske Bank, Nordea, Aktia, OP, Säästöpankki, S-Pankki)
  • Klarna Lasku
  • Klarna Erämaksu
  • Klarna Tili 

Bee Cleverin verkkokaupassa kaikki maksuyhteydet on suojattu SSL-salauksin. Visa Electronilla maksettaessa Verified by Visa palvelu verkkomaksuilla tulee olla aktivoitu. Kaikki luottokorttimaksut varmennetaan ja mikäli varmennus ei onnistu, Bee Clever varaa oikeuden tilauksen hylkäämiseen. Verkkopankkimaksua varten tarvitset pankkisi antamat käyttäjätunnukset.

Hinnat

Tuotteen hinta on se hinta, joka tuotteen kohdalla näkyy tilaushetkellä verkkokaupassa. 

Toimitus- ja käsittelykulut ovat kotimaan toimituksissa 2,90 € tilausta kohden. Yli 45 Euron tilaukselle tarjoamme ilmaisen toimituksen. Kulut näkyvät ostoskorissa.

Ulkomaille menevistä tilauksista peritään tilauskohtaisia toimitus- ja käsittelykuluja seuraavasti:  5,90 € (EU:n sisäiset toimitukset) ja 9,90 € (EU:n ulkopuoliset toimitukset).

Mikäli tuotteet toimitetaan EU:n ulkopuolelle, on käyttäjä vastuussa mahdollisista tullaus-, tuonti- tai muista maksuista. Tullauskäytännöt vaihtelevat maittain. Lisätietoja saat paikallisesta tullipisteestä. Mikäli tuote pitää tullata, on tilaaja vastuussa kaikista siihen liittyvistä kuluista sekä ymmärtää, että tullaus voi aiheuttaa viivettä alkuperäiseen toimitusaika-arvioon.

Toimitusaika

Bee Clever käsittelee saapuneet tilaukset yhden (1) työpäivän aikana. Toimitusaika on 2-3 arkipäivää ja lähetetään kirjeenä kotiin jotta se saapuu postilaatikosta eikä tarvitse noutaa erikseen. Poikkeuksellisen suurissa tilauksissa sekä ulkomaille lähtevissä tilauksissa olemme yhteyksissä tilaajaan erikseen. 

Mikäli tuotteen toimitus viivästyy huomattavasti, Bee Cleverin asiakaspalvelu ottaa yhteyttä tilaajaan tilauksen yhteydessä annetun sähköpostiosoitteen kautta.

Mikäli tuote ei saavu kohtuullisessa aikataulussa eikä Bee Cleverin asiakaspalvelu ole ottanut yhteyttä tilaajaan, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun info@beeclever.fi tai puh. 0440 13 13 20.

Bee Clever pidättää oikeuden evätä tilaus tarvittaessa. Tällaisessa tapauksessa maksu palautetaan tilaajalle 30 päivän kuluessa.

Tilauksen peruuttaminen ja tuotepalautukset

Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus mikäli tilausta ei ole vielä toimitettu. Mikäli tilaaja haluaa peruuttaa tilauksensa, tulee hänen olla yhteydessä Bee Cleverin asiakaspalveluun sähköpostitse. Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero. Bee Clever palauttaa perutun tilauksen maksun 14 päivän kuluessa.

Tilaajalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta, jolloin tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa avaamattomana ja eikä tuotteessa saa näkyä käytön jälkiä.

Tilaajalla on oikeus palauttaa tuote seuraavissa tapauksissa:

(i)tilaus on peruutettu näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Bee Clevern asiakaspalveluun info@beeclever.fi 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai tuote on laitettu palautukseen Bee Clevern palautusohjeiden mukaisesti 14 päivän sisällä toimituksesta;

(ii)tuote on samassa kunnossa kuin se oli toimitettaessa ja kaikki toimitetut osat ovat mukana paketissa;

(iii)tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa

Tuote tulee palauttaa Bee Cleverille mahdollisimman pian peruutuksen jälkeen. 

Bee Clever hyvittää tilaajalle palautuksesta aiheutuneet kulut samalla kun maksaa palautettavan tuotteen hinnan takaisin tilaajalle. Hyvitys tehdään välittömästi sen jälkeen kun palautettu tuote on saapunut Bee Cleverin ja sen kunto on tarkistettu, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta Bee Cleverille.

Mikäli tuote on viallinen tai vahingoittunut lähetyksessä, tilaajan tulee ilmoittaa asiasta Bee Clevern asiakaspalveluun heti kun vika on huomattu. Bee Clever pyrkii korvaamaan viallisen tuotteen uudella, mutta mikäli tämä ei ole mahdollista, Bee Clever hyvittää tilaajalle maksetun summan pitäen sisällään tuotteen hinnan ja toimituskulut. Hyvitys tehdään sen jälkeen kun vika on todennettu. Tilaajan on suositeltavaa olla yhteydessä Bee Cleverin asiakaspalveluun toivoessaan tarkempia ohjeita asiasta.

Ehtojen muuttaminen

Bee Clever varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, Bee Clever ilmoittaa muutoksesta verkkokaupan sivuilla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen kun muutoksesta on ilmoitettu verkkokaupan etusivulla.

Ylivoimainen este

Bee Clever ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan mm. tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä.

Vastuut

Bee Clever ei vastaa välillisistä vahingoista elleivät ne aiheudu tahallisesta rikkomuksesta tai törkeästä huolimattomuudesta.

Sovellettava laki ja mahdolliset riitatilanteet

Nämä ehdot on laadittu Suomen lakia noudattaen. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).